“חַכְמוֹת נָשִׁים בָּנְתָה בֵיתָהּ וְאִוֶּלֶת בְּיָדֶיהָ תֶהֶרְסֶנּוּ”

  משׁלי י״ד 1

האם אמרתם לעצמכם פעם: “אויש, איזה בזבוז זמן! אילו רק יכולתי לחזור על השעה האחרונה, הייתי מנצל אותה לגמרי אחרת”? לפעמים גם אני אומרת את זה לעצמי. ועכשיו אני חוזרת למחשבה הזאת בקשר לילדים שלי, בבית ובקהילה. הילדים בחופשה – הם בבית. האם אתן להם למלא את זמנם בעצמם?  בדרך כלל הם עושים זאת נהדר, אין ספק, אבל אולי אוכל לנצל את הזמן הזה ללמד אותם ערכים מכתבי הקודש? אם אשקיע מעט זמן ומחשבה אני חושבת שאצליח לא רע, הילדים יהיו שמחים, אלה שמקבלים מפרי עמלם יהיו שמחים, וכן גם אני, כי אני יודעת שהזמן הזה נוצל לטובה ומבלי לחשוב על כך הם הפנימו ערכים חשובים: שיתוף, אכפתיות, מחשבה על אחרים ולא רק על עצמם, ועוד רבים אחרים.

 

בצק למשחק:

2 כוסות קמח

2 כפות קרם טרטר* (ניתן להחליף ב2 כפות לימון)

½ כוס מלח

צבע מאכל

½1 כוסות מים

1 כף שמן

ערבב את כל החומרים בסיר והנח על אש נמוכה לבישול תוך כדי בחישה מתמדת, עד שהתערובת מתחילה להתגבש. הוצא את התערובת מהסיר, ולוש אותה ועל משטח נקי עד שמתקבל בצק גמיש ולא דביק.

שמור את הבצק בקופסה אטומה.

אפשר להוסיף לבצק צבעי מאכל טבעיים: יש לבשל את הירק ולהוסיף לתערובת הבצק את מי הבישול במקום המים הרגילים. כדי לקבל צבעים שונים בשל:

♣ סלק כדי לקבל סגול

♣ כרוב סגול לצבע כחול

♣ גזר כדי לקבל כתום

♣ עשבים או ירקות בצבע ירוק כהה כדי לקבל ירוק

♣ בצל כדי לקבל צהוב-חום

♣ מקל וניל או קקאו כדי לקבל חום

* קרם טרטר הוא חומר להקרשת חלבונים. אפשר למצוא אותו במדפי התבלינים ברשתות השיווק הגדולות. ניתן להחליפו ב2 כפות מיץ לימון.

סרטון הדרכה להכנת בצק למשחק

מה נעשה עם הילדים בקיץ? יש להם כל כך הרבה זמן פנוי!

לפניך רעיונות לפעילויות עם הילדים והנוער בזמן החופשה:

  1. תן לילדים או לנוער פרויקטים לעשות בקהילה: לצבוע את חדר התינוקות, לבייל מעטפות, לעזור לסדר את הבניין לקראת האסיפה בשבת, לייפות את הגינה וכדומה.
  2. אנשים רבים יוצאים לחופשה בחודשים אלה ולא תמיד אפשר ללמד שיעור שמתפתח משבוע לשבוע, לכן נצלו הזדמנות טובה זו לעשות את אחד משני הדברים הבאים:

ללמוד פסוקים בעל-פה בעזרת משחקים.

ללמוד על דבר ה’: את סדר הספרים, מה נמצא בכל ספר, כיצד נמצא התחלה וסוף של פסוק, מהם ‘הסימנים המוזרים’ שמופיעים מעל ובין המילים בתנ”ך, מה מקורם של כתבי הקודש וכדומה (סידרה המפתחת את הנושא בשם ‘התמצאות בכתובים‘ אפשר למצוא במדליון).

  1. הכן עם הילדים כרטיסי ברכה לחברים קשישים או לאנשים בודדים בקהילה. אפשר להוסיף לכרטיס עוגיות תוצרת בית שתכין יחד עם הילדים. הילדים בעצמם, בלוויית מבוגר או נער, יכולים לקחת את הכרטיסים ליעדיהם.
  2. ארגן את הילדים לבקר את הקשישים בקהילה. הם ישמחו מאוד על כך שחשבו עליהם והקדישו זמן להיות איתם.
  3. תן לילדים לעזור בהכנות לאירוע בקהילה: קייטנה, מסיבה, פיקניק וכדומה.
  4. אתגר אותם לקרוא את כל ספר בראשית או מתי (או כל ספר אחר בכתובים) במשך החופשה, ולצייר מספר ציורים הקשורים למה שקראו (או שהקריאו להם). יידרשו מעקב ועידוד מצדך.
  5. כתבו מכתבים וצרפו אליהם ציורים שציירו הילדים; או צלמו את הילדים ושילחו את התמונות לשליחים שהקהילה תומכת בהם.
  6. אספו דברים שונים כגון אבנים, עלים, חרקים וכדומה, והציגו אותם באיזשהו אופן. כך תוכלו להיווכח כמה מדהימה בריאת אלוהים.
  7. תכנן עם הילדים מסיבה, והזמינו חברים ושכנים הביתה או לקהילה למסיבה של כייף. שתף את הילדים בתכנון האירוע, בהכנת האוכל, בהכנת הקישוטים, בהזמנת האורחים ובסידור הבית או הקהילה לפני ואחרי המסיבה.
  8. עודד אותם להיות שמרטפים לילדים הקטנים של השכנה כדי לאפשר לה לנוח.
To Top ↑